Van Brunsbüttel via Borsfleth naar Hamburg - Reisverslag uit Hamburg, Duitsland van Meltemi - WaarBenJij.nu Van Brunsbüttel via Borsfleth naar Hamburg - Reisverslag uit Hamburg, Duitsland van Meltemi - WaarBenJij.nu

Van Brunsbüttel via Borsfleth naar Hamburg

Door: Ger

Blijf op de hoogte en volg Meltemi

04 Juni 2013 | Duitsland, Hamburg

Om in Hamburg te komen moeten we nog 1 tussenstop maken. We hebben voor Borsfleth gekozen, een haventje aan de zijrivier de Stör. Volgens de boeken bij elk getijde aan te lopen. We arriveren nog voor laagwater en lopen 5 meter voor de steiger vast in de prut. Dus anderhalf uur wachten in het zonnetje tot we weer drijven en kunnen aanleggen. We blijven hier een aantal dagen om even tot rust te komen in deze prachtige omgeving. Veel gefietst en gewandeld langs de Stör en de Elbe.
Maandag 3n juni i.v.m. het opkomend tij al om 7 uur vertrokken naar Hamburg. Prachtige tocht over de druk bevaren Elbe en de rustige Neben Elbe’s, achter eilanden in de Elbe om.
Bij afmeren in de haven van Hamburg slaat de motor af. Met hulp van veel handen toch veilig aangelegd. Met havenmeester Yanmar monteur geregeld welke ’s-avonds om 20.00 uur kwam.
Blijkt een kapotte brandstofpomp te zijn die vernieuwd c.q. gerepareerd moet worden. Kan weken gaan duren. Hoe lang horen we vandaag of morgen.
Via hulp van Chiel in NL al van alles geprobeerd maar geen nieuwe pomp gevonden.
We komen weer in de lucht als er iets te melden valt.
Helaas, niet verwaaid, maar vette pech!

• 04 Juni 2013 - 13:26

Bob Bakker:

Hi Ger moniek,
    Wat een pech als je mij motor no en merk en andere gegevens geeft kan ik misschien via andere
    kanalen iets regelen

gr bob

• 04 Juni 2013 - 17:58

Olga En Jan:

Hey Ger en Monique
    Wat jammer van deze panne! We hopen dat jullie snel aan die nieuwe pomp kunnen komen. Veel succes. Hartelijke groet en xx
    O&J

• 04 Juni 2013 - 23:01

Ute En Henk:

Lieve mensen,

Wat een ellende. We steken toch maar weer eens een kaarsje voor jullie op, ditmaal niet alleen vanwege het weer maar ook voor voorspraak bij een snelle levering van de pomp. Dat moet de Opperbouwmeester jullie nu toch maar gunnen, toch? Veel sterkte hoor.
    Ute en Henk

• 06 Juni 2013 - 20:45

Jean-Luc En Marijke:

Hey lieve zus en lieve Ger,

We hebben al wat contact gehad via de whats app en sinds jullie motorpech duimen we dat er een wondertje gaat gebeuren. Hopelijk hebben jullie inmiddels contacten kunnen leggen met de juiste mensen die jullie zo snel mogelijk en goed kunnen helpen. Het blijft balen. Gelukkig zie ik op de foto's eindelijk blauwe luchten. Dat werd eens tijd. Hou jullie taai en hou ons op de hoogte. Dikke XXXXX vanuit Leiderdorp. JL en Marijke

• 10 Juni 2013 - 14:12

Fred Fennema:

Beste Ger en Monigue,

Wat een pech hebben jullie. Wij hoorden het van Bob Bakker op de haven. Wij zijn de volgende dag met vakantie gegaan en liggen nu in Heusden en even de mail bekeken en nu pas jullie hele verhaal gelezen.
    Hopelijk komt alles snel in orde en wensen jullie veel succes met de verdere reis.

Groetjes,
    Leni en Fred

• 10 Juni 2013 - 21:25

Daan Schiff:

Beste Pechvogels,

Hamburg is niet de slechtste plek om gedwongen stil te liggen. (Het zal je maar in Urk gebeuren!)
    Merken jullie iets van de wateroverlast? Het peil van de Elbe is verderop in het binnenland zo'n 5 m hoger dan normaal. Van wat we hier op tv zien is het op sommige plaatsen bar en boos. Enfin, binnenkort kunnen jullie weer verder met de gerepareerde pomp. Prettige voortzetting en maak maar weer veel mooie foto's!

Groet van Ingrid en Daan

• 12 Juni 2013 - 17:07

Corrie:

Hoi Ger en Monique,

Wat vervelend dat jullie pech hebben gekregen. Hopelijk lukt het om de pomp snel te verwisselen zodat jullie weer verder kunnen met jullie reis. Het weer zit nu in ieder geval een beetje mee. Geen last van de wateroverlast van de Elbe? Veel succes verder en tot gauw.

groet Corrie