Stade - Reisverslag uit Stade, Duitsland van Meltemi - WaarBenJij.nu Stade - Reisverslag uit Stade, Duitsland van Meltemi - WaarBenJij.nu

Stade

Door: bemanning

Blijf op de hoogte en volg Meltemi

27 Juni 2013 | Duitsland, Stade

Helaas hebben we onze plannen weer moeten wijzigen. Donderdag 20 juni is i.d.d. de scheepvaart op de Elbe tussen Hamburg en Lauenburg weer toegestaan maar de stroomsnelheid van de rivier was dusdanig dat we gewacht hebben op betere tijden. Woensdag 26 juni was het waterpeil inmiddels 2 meter gezakt maar de stroomsnelheid was nog 10 km/u dus te veel om er tegenop te varen. Hoe lang dit nog duurt weet niemand. In Duitsland is iedereen bezig met de pegelstand (waterhoogte) maar niemand (ook de Duitse RWS niet) weet iets van stroomsnelheden. We hebben zelfs een beroeps bij Zollenspieker zien keren (wij waren met de fiets) omdat hij niet tegen de stroom opkwam. Inmiddels is er in Zuid-Duitsland weer zoveel regen gevallen dat daar de Elbe weer 2 meter gestegen is. Voor ons reden om na bijna 4 weken Hamburg e.o. terug te gaan via de route zoals we gekomen zijn. Dus geen rondje Duitsland maar een heen-en-weertje. We proberen zoveel mogelijk andere havens aan te doen dan op de heenreis. Vandaar dat we vandaag donderdag 27 juni met de ebstroom mee naar Stade zijn gevaren. Een prachtig stadje aan de Schwinge, een zijrivier van de Elbe. Niet geheel onbelangrijk: de motor liep vandaag weer als een zonnetje. Een mooie opsteker voor het vertrouwen in het materiaal.
Pas aan het einde van het Küstenkanaal beslissen we of we binnendoor of via Delfzijl terug naar Aalsmeer gaan.
Na een week prachtig weer hebben we inmiddels al weer 3 dagen ’s-avonds de kachel aan.
Aan de Dove-Elbe hebben we ons prima vermaakt. Veel gefietst en gewandeld. En tijdens de paar zomerse dagen voor anker gelegen naast een olympische roeibaan en gezwommen (Monique). Zelfs de (Hollandse) nieuwe matjes hebben we gegeten. Heel apart in Duitsland. Eindelijk wordt dit blog weer een reisverslag. Tot de volgende keer.

• 27 Juni 2013 - 22:02

Ute En Henk:

Lieve mensen,

Onze complimenten voor jullie zo positieve insteek zoals wij die lezen in de reisverslagen, ondanks de tegenvallers in de weersomstandigheden, de niet haalbare routes en de motorische problemen die jullie hebben moeten ondergaan. Nu weer stroomploblemen en een wederom stijgende Elbe. Dat gun je zelfs je vijanden niet.
    De reis dreigt nu inderdaad te veranderen van een rondje Duitsland in een heen en weertje. Maar jullie maken er steeds het beste van, zo lezen wij. Goed hoor, chapeau!! Zo kennen we jullie. Volhouden, want het weer wordt volgende week duidelijk beter en brei daarom aan de tocht nog een mooi pand.
    Veel plezier en een behouden thuiskomst.

Groetjes,
    Ute en Henk

• 30 Juni 2013 - 21:06

Jean-Luc En Marijke:

Lieve zus en Ger,

Bij ons zijn de koffers inmiddels uitgepakt en draait de wasmachine op volle toeren en dan lezen we weer jullie reisverslag en idd wat een positiviteit na zoveel tegenslag. Jullie genieten en wat een leuke foto's. Een schitterende omgeving die veel goed maakt. Tja....het weer dat is niet te voorspellen maar jullie maken er samen een mooie vakantie van. Hopelijk komen jullie nog heel veel van die leuke plaatsjes en havens tegen. Of nou de kachel aan moet of jullie kunnen buiten genieten van een biertje of een lekker glas wijn het is en blijft vakantie. Proost op 2 positievelingen. Dikke XXXXXX

• 30 Juni 2013 - 22:04

Marlene:

Hoi Ger en Monique

Wat een leuk plaatsje Stade.
    Ja, de haring heb ik ook getest,erg lekker.
    Van de week ziet het weer er gelukkig wat beter uit.
    Nou voor ons nog twee weken werken en dan eindelijk vakantie.
    Ik moet jullie even iets leuks vertellen.
    In het dorp was weer een actie van acht verschilde kassa bonnen sparen,daar doe ik natuurlijk aan mee.
    Dus werd ik gebeld dat ik bij de eerste 20 prijs winnaars zat.
    En wat denken jullie,ik heb de eerste prijs gewonnen.
    Een reischeque van 500,=euro,ECHT SUPER.
    Nog een goede reis.
    Liefs Marlene

• 03 Juli 2013 - 14:22

Yvonne Korenhof:

Hoi lieve maatjes,

Wat een pech eerst de regen en het hoge water en nu de stroom. Houd moed want zaterdag
    begint echt de zomer, dat hebben ze beloofd. Overigens wij hebben de kachel s'avonds aan
    boord ook aan. Wij vertrekken maandag richting Zeeland en blijven de hele maand juli aan boord.
    Dit is de eerste keer dat we langer dan twee weken aan boord blijven en we hopen op mooi weer.
    Hoop dat Louis zijn benen het volhouden. Goede vaart en geniet ervan.
    Liefs Yvonne en Louis.