Hamburg, nog steeds Hamburg, nu door hoogwater. - Reisverslag uit Hamburg, Duitsland van Meltemi - WaarBenJij.nu Hamburg, nog steeds Hamburg, nu door hoogwater. - Reisverslag uit Hamburg, Duitsland van Meltemi - WaarBenJij.nu

Hamburg, nog steeds Hamburg, nu door hoogwater.

Blijf op de hoogte en volg Meltemi

13 Juni 2013 | Duitsland, Hamburg

Vandaag 13 juni is de motor weer geheel hersteld en draait weer als een zonnetje. Hulde aan de fa. Abma uit Sneek, die de klus in 1 week geklaard heeft.
Nu we weer kunnen varen is het volgende probleem actueel geworden: het zal niemand ontgaan zijn dat de Elbe een recordhoogte heeft bereikt. Deze vloedgolf is nu Hamburg genaderd. Daardoor is de scheepvaart richting Elbe-Seitenkanal en Elbe-Lübeckkanal voorlopig gestremd. Hamburg zelf heeft geen last, ligt veilig achter de stuw/sluis van Geesthacht. Wij kunnen dus niet verder. We kunnen nog ca. 10 dagen wachten of dezelfde route terug naar het Dortmund-Ems Kanal.
Dan wordt het dus een heen-en-weer Duitsland i.p.v. rondje Duitsland. We hebben nog niet beslist.
Inmiddels hebben we Hamburg aardig leren kennen. In het weekend langs de Elbestranden en Monique vanuit een luchtballon (aan een kabel) vanaf 120 meter hoogte.
Zondagochtend vroeg naar de vismarkt (met niet alleen vis).
Na een prachtige week qua weer vandaag de eerste buitjes.
Tot de volgende keer vanuit ???

• 13 Juni 2013 - 20:40

Fokke En Marion:

Hai die Monique en Ger,
    Goed om te horen dat het gelukt is met pomp.
    Wij wensen jullie heerlijk weer en nog een voorspoedige tocht toe, zodat alle pech snel vergeten is.
    Groetjes Fokke en Marion

• 13 Juni 2013 - 22:07

Ute En Henk:

Hi,
    Ik was 10 jaar oud toen ik niet geheel vrijwillig net als jullie een tijdje in Hamburg ben geweest. In mijn herinnering was het een spannende en zeker bruisende stad. Jaren later ben ik terug geweest met mijn broer en zus. Ik had en heb het gevoel dat er minder leuke plekken in Duitsland zijn dan Hamburg. Zeker met mooi weer. Dit als (een magere?) troost.

Fijn dat het met de pomp weer allemaal geregeld is. Echt jammer dat jullie nu moeten wachten op laag water van de Elbe of genoodzaakt zijn een andere koers te varen.

Heel veel liefs en altijd een handbreed water onder de kiel.

Groetjes,
    Ute en Henk

• 14 Juni 2013 - 13:10

Wil En Luuk:

Goed nieuws uit Hamburg. Al met al is de reparatie nog vlot gegaan. Prima adres om te onthouden alhoewel misschien wat ver voor een reguliere winterbeurt. Hoop dat jullie je de komende dagen nog weten te amuseren en dat je nog niet bent uitgekeken op Hamburg. Lezen wel wat jullie plannen worden voor de komende tijd.
    Monique, je lijkt wel gek om aan die ballon te gaan hangen op 120 meter hoogte:-(

Veel plezier en met groeten, Wil en Luuk

• 14 Juni 2013 - 21:43

Yvonne Korenhof:

He maatjes,
    Wat goed van die pomp en dat in een week. Maar dan jullie andere probleem.
    Water is grillig maar jullie liggen goed en ik zou t maar afwachten. Het is al
    overal aan het zakken en misschien gaat dat zakken ook net zo snel als de pomp.
    Monique, leuk in zo'n ballon, was wel wat voor mij ook.
    Wij gaan weer n weekje naar Oostenrijk dus ik meld me over een week weer.
    Hoop voor jullie op mooi weer en geniet ervan. Ik heb jullie nog niet gehoord
    over de Reperbahn! Liefs Yvonne en Louis.

• 16 Juni 2013 - 07:45

Peter En Berty:

Fijn te horen dat de reparative zo snel is gegaan.
    En wensen jullie nog een fijne tocht.

Groetjes uit Heusden
    Peter en Berty