Hamburg, Hamburg, Hamburg. - Reisverslag uit Hamburg, Duitsland van Meltemi - WaarBenJij.nu Hamburg, Hamburg, Hamburg. - Reisverslag uit Hamburg, Duitsland van Meltemi - WaarBenJij.nu

Hamburg, Hamburg, Hamburg.

Door: bemanning Meltemi

Blijf op de hoogte en volg Meltemi

07 Juni 2013 | Duitsland, Hamburg

Hamburg, Hamburg, Hamburg.

Vandaag vrijdag 7 juni is de dieselpomp uitgebouwd door Abma uit Sneek. Al één dag na opdracht melden zich 2 monteurs bij de Meltemi. De pomp wordt nu gerepareerd in Sneek en daarna weer terug ingebouwd. Er wordt dus aan gewerkt. Geeft in ieder geval enige rust dat er aan wordt gewerkt. Op zich liggen we hier in de City Port Hamburg best wel goed. De haven ligt feitelijk midden in de Elbe waardoor alle het nogal hobbelig is door de golfslag van de (rondvaart)boten. Aan de stadkant kijken we uit op een enorme bouwput. Elke ochtend om 7 uur ‘geht’s los’ tot 20.00 uur. Intussen weten wij steeds beter de weg in Hamburg. We gaan veel met de fiets eropuit en dan blijkt Hamburg verrassender te zijn dan gedacht. Het is meer dan alleen ‘Hafenbetrieb’.
We maken er maar het beste van. Bovendien, sinds maandag hebben we prachtig weer.
Als we volgende week weer vaarklaar zijn melden we ons weer.
Allen een prettig zomers weekend.

• 10 Juni 2013 - 20:18

Edwin En Nicolette:

Hoi Ger en Monique,
    De nieuwe meer tamtam doet zijn werk. Wat een pech zeg, maar jullie hebben het wel naar je zin zo te lezen en je ziet nog eens wat van een stad. Het afgelopen weekend was eindelijk eens lekker en op de haven was het ouderwets gezellig. We hopen dat jullie weer snel op weg kunnen. Veel plezier en groeten van Edwin en Nicolette

• 10 Juni 2013 - 22:24

Tanja:

hoi Monique en Ger,
    Met al die cruiseschepen die voorbij komen, lijkt het wel of jullie ergens aan de kust liggen! Schiet het al een beetje op in Sneek? Is er al uitzicht op weer wat eigen mijlen varen? Zoals Edwin en Nicolette al schreven was het afgelopen weekend inderdaad erg gezellig in het clubhuis. Lekkere BBQ. Nou de temperatuur nog een graad of 10 omhoog, dan lijkt het net zomer!
    Sterkte nog even met de laatste loodjes.....getver al dat wachten ..... maar het kan nu niet lang meer duren.
    Dikke zoen,
    Tanja

• 11 Juni 2013 - 12:49

Floor :

Hoi Monique en Ger, Ik hoop voor jullie dat de reparatie naar wens is uitgevoerd en dat julllie weer de haven van hamburg kunnen uitvaren en weer een nieuw gebied kunnen ontdekken zowel per boot als op de fiets. Dit laatste ga ik ook doen. Al blijft het bij beperkt tot een gedeelte van de Weser en Leine. Wie weet ........ Het is leuk om jullie reisverslagen te lezen.
    Geniet ervan en de zomer komt en blijft...... groetjes van Floor

• 12 Juni 2013 - 18:24

Jolanda Messerschmidt:

Hi Monique (en Ger),

Eindelijk even tijd gevonden om jullie verslagen te lezen. Hoop dat jullie ondanks het matige weer en de pech toch een leuke vakantie hebben.
    Mis je gezelligheid wel hier op kantoor......het is toch anders geworden :-)
    Ik blijf jullie volgen!

Groetjes,